Badania
i Publikacje

Zapraszamy do lektury

Najważniejsze trendy w mediach społecznościowych — wspaniałe możliwości rozwoju

poniedziałek, 25 października, 2021
@IMSA Search Global Partners

Ponieważ coraz więcej konsumentów korzysta z informacji, rozrywki i handlu elektronicznego, media społecznościowe mogą być wirtualnym połączeniem pomiędzy Tobą a Twoim klientem, zapewniając nieustannie spersonalizowane połączenia, które angażują i motywują. Aby wykorzystać tę szansę rozwoju w dzisiejszym świecie napędzanym cyfrowo, Twoja firma musi pojawić się w ich kanałach.

Użycie social media jest wszechobecne, platformy są zależne od wieku

Globalne korzystanie z sieci społecznościowych jest powszechne we wszystkich krajach z wyjątkiem kilku. Według prognoz w 2022 roku prawie 4 miliardy ludzi będzie używało social mediów, a obecnie ponad połowa światowej populacji korzysta z mediów społecznościowych. Penetracja jest znacząca w większości krajów na całym świecie, przy czym najwyższa w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (99%) i Korei Południowej (89%), a wszystkie kraje poza sześcioma osiągają 50+%. (Statista, 2021)

W USA 72% dorosłych potwierdza korzystanie z niektórych mediów społecznościowych, przy czym trzy najpopularniejsze platformy to YouTube (81%), Facebook (69%) i Instagram (40%). Korzystanie jest większe wśród młodszych odbiorców: 95% osób w wieku 18-29 lat korzysta z YouTube w porównaniu do 49% osób w wieku 65+; na Facebooku 70% 18-29 vs 50% 65+; a na Instagramie 71% vs. 13%. Inne platformy popularne wśród młodszych grup wiekowych to Snapchat, TikTok i Twitter. (Pew Research Center, 2021)

Armando Ajuria, Partner Zarządzający IMSA Search Global Partners w Meksyku, potwierdza konieczność zaangażowania społecznego dla firm: „Konsumenci prowadzą ważne rozmowy w mediach społecznościowych, a firmy muszą tam być. Firmy muszą rozumieć zainteresowania, nawyki, hobby swoich klientów i tworzyć treści, które są dla nich istotne”.

Ważne trendy w mediach społecznościowych

Czego użytkownicy mediów społecznościowych chcą doświadczyć dzisiaj? I co ważne, na co powinny zwrócić uwagę marki i firmy, planując swoje inicjatywy w mediach społecznościowych? Oto kilka podstawowych kwestii, które należy wziąć pod uwagę, planując cyfrową podróż swojej firmy:

  1. Wartości i autentyczność mają znaczenie
    Komunikaty w mediach społecznościowych muszą być autentyczne, a wartości jasno komunikowane. Pandemia zaburzyła relację konsument-marka. Podobnie jak ruchy społeczne, takie jak BLM i #metoo. Klienci oczekują od marek czegoś więcej niż tylko świetnej sprzedaży. Chcą być pod opieką i opieką. Chcą też wiedzieć, że marki pomagają światu, a nie go wykorzystują. Interakcje w mediach społecznościowych powinny to odzwierciedlać, ponieważ konsumenci nadal oczekują od marek więcej.

Jeśli wpływowe osoby online są częścią strategii cyfrowej, wybierz uczciwość, przejrzystość i uczciwość, a nie tylko liczbę obserwujących.

  1. Buduj długoterminowe relacje, rozmawiaj o tym, co ma znaczenie
    Rozmowy online między markami a klientami zmieniły się z szybkich interakcji mających na celu natychmiastową sprzedaż na wiele interakcji, które pielęgnują i edukują na dłuższą metę. Budowanie relacji to cel, który z kolei prowadzi nie tylko do natychmiastowego zakupu, ale do lojalności i ponownego biznesu.

Technologia umożliwia szczegółowe zrozumienie indywidualnych pragnień, potrzeb i zachowań, a wiadomości można dostosować do określonych odbiorców. Treść powinna zawierać to, co ważne dla Twoich klientów, nie tylko o firmie czy marce.

Pełna treść artykułu: Today’s Top Social Media Trends – Great Growth Opportunities

Podcast: “Skrzydlaty HR” – #8 Dorota Minta / Jak regulować emocje?

poniedziałek, 14 marca, 2022
@Monika Ciesielska
„Pomaganie innym w sytuacji w jakiej jesteśmy wymaga ogromnej uważności i wsłuchania się w potrzeby drugiej osoby. Reakcje na traumę i stres…

Podcast: „Skrzydlaty HR” – #7 David Nirenberg, Mitch Berger / Rekrutacja nowej ery

czwartek, 17 lutego, 2022
@Monika Ciesielska
Jak zmienił się rynek pracy podczas pandemii i jak wpłynęło to na proces rekrutacji? Kto wie o tym lepiej niż my, rekruterzy…

Podcast: Skrzydlaty HR – #6 Szymon Janiak / Rola HR w Venture Capital

wtorek, 25 stycznia, 2022
@Monika Ciesielska
Świat startupów, w którego krajobraz wpisane są nowe technologie, postęp, zmiana, innowacje, wszystkie te rundy finansowania, o tak – ten świat wydaje…