Globalne korzystanie z sieci społecznościowych jest powszechne we wszystkich krajach z wyjątkiem kilku. Według prognoz w 2022 roku prawie 4 miliardy ludzi będzie używało social mediów, a obecnie ponad połowa światowej populacji korzysta z mediów społecznościowych. Penetracja jest znacząca w większości krajów na całym świecie, przy czym najwyższa w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (99%) i Korei Południowej (89%), a wszystkie kraje poza sześcioma osiągają 50+%. (Statista, 2021)
W USA 72% dorosłych potwierdza korzystanie z niektórych mediów społecznościowych, przy czym trzy najpopularniejsze platformy to YouTube (81%), Facebook (69%) i Instagram (40%). Korzystanie jest większe wśród młodszych odbiorców: 95% osób w wieku 18-29 lat korzysta z YouTube w porównaniu do 49% osób w wieku 65+; na Facebooku 70% 18-29 vs 50% 65+; a na Instagramie 71% vs. 13%. Inne platformy popularne wśród młodszych grup wiekowych to Snapchat, TikTok i Twitter. (Pew Research Center, 2021)
Armando Ajuria, Partner Zarządzający IMSA Search Global Partners w Meksyku, potwierdza konieczność zaangażowania społecznego dla firm: „Konsumenci prowadzą ważne rozmowy w mediach społecznościowych, a firmy muszą tam być. Firmy muszą rozumieć zainteresowania, nawyki, hobby swoich klientów i tworzyć treści, które są dla nich istotne”.
Czego użytkownicy mediów społecznościowych chcą doświadczyć dzisiaj? I co ważne, na co powinny zwrócić uwagę marki i firmy, planując swoje inicjatywy w mediach społecznościowych? Oto kilka podstawowych kwestii, które należy wziąć pod uwagę, planując cyfrową podróż swojej firmy:
Jeśli wpływowe osoby online są częścią strategii cyfrowej, wybierz uczciwość, przejrzystość i uczciwość, a nie tylko liczbę obserwujących.
Technologia umożliwia szczegółowe zrozumienie indywidualnych pragnień, potrzeb i zachowań, a wiadomości można dostosować do określonych odbiorców. Treść powinna zawierać to, co ważne dla Twoich klientów, nie tylko o firmie czy marce.
Pełna treść artykułu: Today’s Top Social Media Trends – Great Growth Opportunities