Niedawne badanie ekspertów w dziedzinie technologii, komunikacji i zmian społecznych przeprowadzone przez Pew Research Center i Imagining the Internet Center na Elon University wykazało, że życie po pandemii i do 2025 r. będzie obejmowało głębsze poleganie komunikacji online w obszarach edukacji, zdrowia, handlu detalicznego i interakcji społecznych. Z kolei badanie McKinsey Global Survey z marca 2021 r. Wykazało, że „menedżerowie widzą pozytywny wzrost gospodarczy ” z „większym optymizmem, niż wyrażali respondenci na początku kryzysu”.
Ponieważ zastosowane środki bezpieczeństwa i realizowane szczepienia usuwają wiele ograniczeń, a eksperci przewidują potencjał wzrostu zatrudnienia, w 2021/2022 możemy spodziewać się, że na rynek pracy powróci więcej kandydatów niż kiedykolwiek wcześniej. Jednak powrót pracowników do miejsc pracy został zmieniony na zawsze. A wraz z nim, zmienił się również proces rekrutacji. Zdaniem Moniki Ciesielskiej, prezes IMSA Search Global Partners, „Spodziewamy się uruchomienia hybrydowego miejsca pracy, w którym część ludzi będzie wykonywała obowiązki zawodowe na miejscu, a inni będą korzystać z technologii. Spodziewamy się również hybrydowego procesu rekrutacji. Połączenie wirtualnych rozmów z rozmowami face-to-face będą normą. W trkacie researchu kandydatów będziemy wykorzystywać kontakty online, oszczędzając czas i pieniądze ”.
Rekrutacja w mediach społecznościowych, która umożliwia promowanie wakatów i pozyskiwanie talentów, jest obecnie standardowym modele wielu procesów rekrutacyjnych. Glassdoor twierdzi, że 84% pracodawców korzysta z mediów społecznościowych w swojej strategii rekrutacyjnej, a kolejne 9% planuje to zrobić w najbliższej przyszłości.
LinkedIn, najbardziej rozpowszechniona na świecie profesjonalna platforma mediów społecznościowych wykorzystywana w executive search, ma ponad 740 milionów członków w ponad 200 krajach. 55 milionów firm wykorzystuje swoją profile firmowe na LinkedIn do budowania więzi z marką. LinkedIn twierdzi, że co tydzień 40 milionów ludzi szuka pracy, a 61 milionów użytkowników to ważni decydenci w firmie. W tym miesiącu LinkedIn ogłosił dodanie nowych funkcji profilu, które umożliwią osobom poszukującym pracy udostępnianie wideo, dzięki któremu „nawiążą kontakt z odbiorcami i dotrą do rekruterów”. Jest to następstwem nowych funkcji wprowadzonych w zeszłym roku, w tym kolorowych „ramek” do zdjęć profilowych – #Hiring dla pracodawców i #OpentoWork dla pracowników.
Pracodawcy budują swoje marki w mediach społecznościowych. LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest i YouTube należą obecnie do najważniejszych sieci społecznościowych dla firm. Kanały te pomagają generować świadomość, wyeksponować osobowość marki, zademonstrować przemyślane przywództwo, oraz umożliwiają firmom bezpośrednie dotarcie do klientów. Dostarczają również ważnych informacji na temat konkurencji. Inteligentne strategie w mediach społecznościowych, w połączeniu z silną kreatywnością i przekazem, pomagają firmom wyróżniać się na tle konkurencji, a wśród wielu innych korzyści, pomagają im przyciągać najlepszych menedżerów.
Media społecznościowe umożliwiają pracodawcom i specjalistom zajmującym się wyszukiwaniem dotarcie do szerokiego grona potencjalnych kandydatów na całym świecie szybko i skutecznie. W niedawnej ankiecie Harris Poll 71% decydentów zatrudniających zgadza się, że media społecznościowe są skutecznym narzędziem selekcji. Co ważne, szczególnie w przypadku wyszukiwań na wyższym poziomie, pomagają zidentyfikować i zaangażować biernych kandydatów, który są często najbardziej pożądani.
Pełna treść artykułu: Search Industry Essentials – Tech, Social Media, and AI