Skuteczność szczepionek/wzmacniaczy i nowe terapie antywirusowe zachęcają większość firm do jakiejś wersji powrotu do pracy w biurze. Chociaż COVID może wydawać się mniej kryzysowy i bardziej przewlekły, przywódcy muszą wziąć pod uwagę wstrząsy ostatnich 2 lat, w tym wpływ ruchów społecznych, takich jak #MeToo, Black Lives Matter i kryzys klimatyczny. Obecne wysiłki na rzecz odbudowy mają miejsce w czasie znaczących zmian norm społecznych. Cel korporacyjny, aby służyć jako podstawa podczas odbudowy, latarnia morska dla zmian, musi dotrzymywać im kroku.
Cel korporacyjny nie jest ćwiczeniem PRowym. Jest przewagą konkurencyjną. Według Chiefs Executives for Corporate Purpose (CECP) badania pokazują, że firmy o ustalonym i sprecyzowanym celu wykazują o 14% większy wzrost przychodów, o 8% wyższą rentowność operacyjną i o 6% lepszy zwrot z kapitału niż firmy, które skoncentrowały się na tylko na maksymalizacji zysków. Różnice te stale się powiększają.
Cel jest czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Ekspert od celów, badacz i autor bestsellerów Simon Sinek mówi w swoim TED Talk: „Ludzie nie kupują tego, co robisz; ludzie kupują DLACZEGO to robisz.” Cel ukierunkowuje firmę na odpowiedzialność społeczną, co z kolei motywuje klientów i pomaga tworzyć wartość.
Według Mitcha Bergera, Partnera Zarządzającego IMSA Search Global Partners USA i Członka Zarządu IMSA, „Cel jest również zaletą w zatrudnianiu, szczególnie wśród młodszych pracowników, którzy chcą pracować dla firm, które podzielają własne wartości osobiste i których działania wykazują troskę wykraczającą poza zyski . Kandydaci pytają: czy istnieją programy społecznej odpowiedzialności biznesu? Programy środowiskowe, społeczne, rządowe (ESG)? Możliwości wolontariatu dla pracowników? Wszystko to jest dziś wyrazem korporacyjnego celu”.
Pełna treść artykułu: Reimagining Corporate Purpose As We Start 2022