Wydaje się, że wszyscy zdajemy sobie sprawę z poziomu globalnego lęku wywołanego pandemią. WHO opublikowała alarmujące dane z Chin, a psychologowie na całym świecie donoszą o rosnącej liczbie nowych pacjentów. Ostatnio mieliśmy okazję przyjrzeć się samopoczuciu ludzi, którzy nie proszą o pomoc. A wyniki tych obserwacji są co najmniej niepokojące.
Badanie opublikowane we wrześniu przez Psychological Trauma przedstawiają dane Google Trends z okresu pandemii. Naukowcy odkryli ogromny wzrost liczby wyszukiwań tematów związanych z lękiem, atakami paniki i metodami leczenia ataków paniki. Naukowcy sugerują, że wkrótce będziemy walczyć z „tsunami zdrowia psychicznego” związanym z nieprzewidzianą śmiercią, wypaleniem i bezrobociem.
Te dane powinny być alarmem dla wszystkich menedżerów i liderów. Jeśli firmy chcą dbać o swoich pracowników, potrzebują relacyjnego zarządzania. Ale od czego zacząć? Sugerujemy wprowadzenie dwóch kroków.
Zgodnie z raportem o sprawności biznesowej z 2019 r., większość firm oceniła swoją dojrzałość biznesową jako stosunkowo niską. W 2020 roku takie podejście nie jest już możliwe. Jak zalecają eksperci firmy Gallup: „Obecne zakłócenia i niepewność co do przyszłości w naszym środowisku biznesowym wymagają zwinnego podejścia do wyznaczania celów. Cele należy dostosować na bieżąco, aby skupić się na potrzebach biznesowych i tym, jak pracownicy mogą najlepiej dostarczać wartość organizacji”.
Ale jak to osiągnąć? Na dobry początek warto zainwestować w kulturę zaufania w Twojej firmie. Kiedy Twoi pracownicy są wzmocnieni, jest bardziej prawdopodobne, że szybko zareagują na zmiany w środowisku biznesowym. Zaufanie pozwala Twojemu zespołowi dostosować się do każdej sytuacji bez marnowania czasu, co jest kluczowe ze względu na pandemię.
Lider, który chce wprowadzić do zespołu bardziej zwinny system osiągania celów, ma do dyspozycji wiele możliwości. Z perspektywy IMSA Search, im więcej jest możliwości wzmocnienia pracowników, tym lepiej. Jedną z sugestii może być system CLEAR, który bazuje na współpracy, ograniczonym zakresie odpowiedzialności, emocjach, dostrzeganiu problemów i możliwościach udoskonalania. Podejście zostało opracowane przez medalistę olimpijskiego i przedsiębiorcę Adama Kreka. Umożliwia pracownikom udział w procesie wyznaczania celów, co wspiera budowanie kultury zaufania w firmie.
Pełna treść artykułu: Two golden rules of meaningful management