Miesiąc po opublikowaniu badań Gallupa, Organizacja Narodów Zjednoczonych (ONZ) ogłosiła, że „pandemia COVID-19 ujawniła dekady zaniedbań i niedoinwestowania w zaspokajaniu potrzeb ludzi w obszarze zdrowia psychicznego”. Wiadomość tę powtórzyła Dévora Kestel, dyrektor Departamentu Zdrowia Psychicznego, która wskazała, że minione kryzysy gospodarcze „zwiększyły liczbę osób mających problemy ze zdrowiem psychicznym, prowadząc do wyższych wskaźników samobójstw, na przykład z powodu nadużywania substancji psychoaktywnych”.
Zgodnie z wytycznymi ONZ, depresja i lęk przed pandemią COVID-19, kosztowały światową gospodarkę ponad bilion dolarów rocznie. Jak ta statystyka wyglądała będzie po pandemii? Tego nie wie nikt, ale Lancet Commission on Global Mental Health and Sustainable Development, zwraca uwagę, że „wiele osób, które wcześniej dobrze sobie radziły, nie posiada umiejętności w radzeniu sobie ze stresem generowanym przez pandemię”.
Wiele krajów rozluźnia już ograniczenia dotyczące koronawirusa. Czy to oznacza, że problem sam się rozwiąże? Jest to mało prawdopodobne. W wielu przypadkach dobre samopoczucie ludzi już ucierpiało, a powrót do normy nie będzie łatwy. Z tego powodu dbanie o emocje pracowników powinno być głównym przedmiotem troski każdego menedżera i właściciela firmy. Jak nad tym pracować? Poniższe wytyczne są wynikiem dyskusji pomiędzy partnerami, head hunterami IMSA Search Global Partners, którzy opracowali pięć kroków w celu utrzymania dobrego stanu emocjonalnego pracowników po wyjściu z izolacji.
Pełna treść artykułu: How to manage your employees’ emotional health after the lockdown?