Dawno minęły czasy, gdy wytężona kontrola rozwiązywała wszystkie problemy związane z motywacją. Jak zauważył Jens Christian Jensen, IMSA Dania w IMSA Search Top Trends 2020, wynagrodzenie nie jest już głównym motywatorem kandydatów. Oczekuje się, że firmy, w miejscu pracy, zapewnią swoim pracownikom znacznie więcej. Jak dokładnie firmy powinny motywować pracowników i budować kulturę wysokiego rozwoju w 2020 roku?
Z powodu szybko postępującej cyfryzacji, firmy ewoluują tak szybko, że trudno jest za tym nadążyć. Technologia zmieniła sposób, w jaki ludzie komunikują się ze sobą i ze swoimi przełożonymi. Ma to znaczący wpływ na tradycyjne relacje przełożony – pracownik. Według Gallupa, podczas gdy w przeszłości pracownicy cenili sobie wysokie wynagrodzenie, dziś liczy się wykonywanie pracy, która ma określony cel i efekt. Współczesny pracownik stawia na samorozwój. Osoba „coacha” jest dużo bardziej ceniona niż osoba „szefa”. Coroczna ocena pracownika stała się nieustającą rozmową na temat mocnych stronach tegoż. Tylko garstce firm udało się sprostać tak wysokim oczekiwaniom.
Najnowsza analiza Gallupa dotycząca zaangażowania i wydajności zespołu pokazuje, że na całym świecie 85% pracowników albo nie jest zaangażowanych w pracę, albo nie jest do niej specjalnie przywiązanych. Wynik analizy opublikowano w raporcie Gallupa „Budowanie kultury wysokiego rozwoju poprzez strategię zaangażowania pracowników”. Grupa poddana badaniu obejmuje ponad 82 000 zespołów – ponad 1,8 miliona pracowników – w 230 organizacjach w 49 branżach i 73 krajach. Wnioski należy uznać za czerwoną flagę dla większości menedżerów. Czy budowanie praktyk rozwoju jest aż tak wymagające? Wygląda na to, że tak.
Aby pomóc liderom, badacze Gallupa wymieniają 12 kroków służących stworzeniu kultury wysokiego rozwoju w firmie. Specjaliści z branży executive search, z IMSA Search Global Partners, omawiają każdy z nich.
Pełna treść artykułu: How to build a high-development culture in your company, step-by-step?